ΝΕΑ ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΦΙΛΗ: Να μην επιστρέψει η Εκκλησία στην εποχή του Χριστόδουλου

«Η σχολική αίθουσα δεν είναι άμβωνας. Το σχολείο προετοιμάζει πολίτες και όχι πιστούς». Με τις φράσεις αυτές απαντά ο Νίκος Φίλης σε όσους του επιτίθενται για το θέμα των αλλαγών στη διδασκαλία των θρησκευτικών και σημειώνει ότι «όσοι ακραίοι κύκλοι επιχειρήσουν να προκαλέσουν αναστάτωση θα αντιληφθούν ότι δεν είμαστε στην εποχή των ταυτοτήτων».
Σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών, ο υπουργός Παιδείας αρνείται την ύπαρξη σύγκρουσης με την Εκκλησία και μιλά για συνεργασία με βάση τους συνταγματικούς διακριτικούς ρόλους, ωστόσο τονίζει ότι «η εποχή της “δεξιάς του Κυρίου” έχει παρέλθει…» και θα ήταν λάθος η Εκκλησία να επιστρέψει «στην εποχή Χριστόδουλου».
Ο κ. Φίλης αφήνει να εννοηθεί ότι θα ήθελε να παραμείνει στη θέση του και μετά τον ανασχηματισμό, δηλώνοντας ότι ο σχεδιασμός του για μια «δημοκρατική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» είναι τριετής και τον «εμπνέει» το έργο στο υπουργείο Παιδείας.
Η συνέντευξη
⚫ Δικαιώνεται η κυβέρνηση από την επιλογή της με τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες μετά και τα όσα ήρθαν στη δημοσιότητα για τον επιχειρηματία Καλογρίτσα και την Τράπεζα Αττικής; Σύσσωμη η αντιπολίτευση και τα κανάλια σάς απευθύνουν βαρύτατες κατηγορίες, ενώ οι πολίτες -με βάση ορισμένες μετρήσεις- φαίνεται πως διαφωνούν. Μήπως η ζημία που προκαλείται είναι μεγαλύτερη από τα οφέλη;
Επειτα από 27 χρόνια τελείωσε το καθεστώς της ασυδοσίας με τις λεγόμενες «προσωρινές» άδειες. Τα κανάλια αδειοδοτήθηκαν με διαφανή και αντικειμενικό τρόπο που αποφέρει στο δημόσιο ταμείο περίπου 250 εκατ. ευρώ, τα οποία θα κατευθυνθούν στην ενίσχυση του χειμαζόμενου κοινωνικού κράτους. Για πρώτη φορά, κυβέρνηση δεν λειτούργησε με στερεότυπα τύπου παλιάς ή νέας διαπλοκής. Ορισμένοι έσπευσαν να κατηγορήσουν την κυβέρνηση ότι ήθελε να κλείσει τον ΣΚΑΪ κι ότι ήθελε να στήσει το ΣΥΡΙΖΑ channel με τον Καλογρίτσα.
Η πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δικαιώνει την κυβέρνηση καθώς αναγνωρίζεται ότι υπάρχουν επιτακτικοί λόγοι δημοσίου συμφέροντος που επιβάλλουν να ολοκληρωθεί άμεσα ο διαγωνισμός. Η καταβολή της πρώτης δόσης από τους υπερθεματιστές επισφραγίζει το αποτέλεσμα του διαγωνισμού.
Τα επόμενα βήματα για τη διασφάλιση του δικαιώματος των πολιτών στην ενημέρωση είναι δύο: Το πρώτο είναι η συγκρότηση του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), που δεν έχει καταστεί δυνατή εξαιτίας της επιλογής της Ν.Δ. να παρεμποδίσει την αδειοδότηση των καναλιών. Και το δεύτερο είναι η περαιτέρω αναβάθμιση του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, της ΕΡΤ, που η ποιότητα και η λαϊκότητά του μπορούν να διαμορφώσουν υψηλά standards και για τον ιδιωτικό τομέα.
⚫ Πώς κρίνετε τη στάση της Ν.Δ. να ζητά εκλογές και να έχει αποκλείσει κάθε πιθανότητα συναίνεσης ακόμη και σε θέματα που θα έπρεπε να ενώνουν, όπως π.χ. η Παιδεία;
H ηγεσία Μητσοτάκη καθημερινά αποκαλύπτεται: πόσο επικίνδυνη είναι για τον λαό και πόσο ανεπαρκής για τη Ν.Δ. Για άλλη μία φορά, η πρόσφατη συζήτηση στη Bουλή για την Παιδεία επιβεβαίωσε ότι ο κ. Μητσοτάκης είναι κυνικά νεοφιλελεύθερος, χωρίς μάλιστα να γνωρίζει τα θέματα επί της ουσίας. Με τέτοια «προπόνηση» δεν αντέχει να περιμένει, όταν μάλιστα ξετυλίγεται το κυβερνητικό έργο τόσο στον τομέα των διαπραγματεύσεων για την έξοδο της χώρας από την κρίση και την επιτροπεία όσο και για τη συγκρότηση του κοινωνικού κράτους και την αλλαγή της πιεστικής καθημερινότητας των πολιτών.
Στον ευαίσθητο χώρο της Παιδείας είναι αναγκαίες οι συναινέσεις αφού πρώτα διατυπωθούν οι διαφορετικές προγραμματικές στοχεύσεις.
Φέτος προχωρήσαμε σε ώριμες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Γυμνάσιο.
Για τα Λύκεια, που η αναμόρφωσή τους συνδέεται με τον νέο τρόπο εισαγωγής των παιδιών στα Πανεπιστήμια, προτείναμε η Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, αξιοποιώντας το πόρισμα της Επιτροπής Διαλόγου, να καταλήξει σε οριστικά συμπεράσματα.
⚫ Γιατί η κυβέρνηση ανοίγει τώρα ζήτημα αλλαγής του τρόπου διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία; Αποπροσανατολισμός για να μη συζητάμε για τις τηλεοπτικές άδειες και την οικονομία;
Κανένας αποπροσανατολισμός. Η εφαρμογή των νέων προγραμμάτων για τα θρησκευτικά είναι αποτέλεσμα τριετούς πιλοτικής διδασκαλίας και αξιολόγησης και ήρθε η ώρα να επεκταθούν σε όλα τα σχολεία και στο τέλος του χρόνου να αξιολογηθούν από το ΙΕΠ, όπως συμβαίνει με όλα τα μαθήματα. Τα θρησκευτικά είναι ένα μάθημα όπως όλα τα άλλα που θέλουμε να βελτιώσουμε. Αυτή την κανονικότητα άλλοι επιχείρησαν να την καταστήσουν επίκεντρο μιας δημόσιας αντιπαράθεσης.
Τα θρησκευτικά από ομολογιακό μάθημα γίνονται μάθημα γνώσης των θρησκειών, βεβαίως με προτεραιότητα τη γνώση του ορθόδοξου πολιτισμού. Ο τρόπος διδασκαλίας τους θέλουμε να είναι ελκυστικός για τα παιδιά. Η διαθεματική και βιωματική διδασκαλία έχουν προκαλέσει την αντίδραση όσων πιστεύουν ότι η σχολική αίθουσα πρέπει να λειτουργεί σαν άμβωνας και υποτιμούν τη σημασία της επίδρασης του θρησκευτικού φαινομένου στο σύνολο της τέχνης και κατ’ επέκταση στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των παιδιών.
Το σχολείο προετοιμάζει πολίτες και όχι πιστούς. Αυτό είναι δουλειά του κατηχητικού.
Share on Google Plus

About ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου